هاني فرحات يكشف كواليس حفل إكسبو 2030 بحضور ولي العهد

  • تاريخ النشر: الإثنين، 03 يوليو 2023
مقالات ذات صلة
تفاصيل خاتم خطوبة ولي العهد الأردني: سعر خيالي
تعرفي على الأميرة فهدة التي سحرت العيون هي وبناتها في زفاف ولي العهد
تعرفي على الأمير هاشم وأسرته التي خطفت الأنظار في زفاف ولي العهد

كشف المايسترو هاني فرحات عن كواليس أشهر الحفلات التي شارك بها كما تحدث عن مشاركته في الحفل العالمي لإكسبو 2030 بحضور ولي العهد

حفل إكسبو 2030

وقال هاني فرحات: "شرف كبير ليا جدا ومن أحلى الحاجات اللي حصلت في حياتي اختياري لحفل إكسبو 2030 بحضور ولي العهد والحمد لله كان حفل عظيم".

 وعن مشاركته في أهم الحفلات في تاريخ المملكة قال هاني فرحات: ده من فضل ربنا عليا وبركة دعا أمي الله يرحمها ليا كل حاجة بعملها في ساعتها بتبقى أصعب حاجة فكل حاجة بشتغلها في وقتها بتكون أصعب حاجة".

وعن مشاركته في حفل منير ومشاركة العازفين العالميين، قال الموسيقار الشهير: "الناس اللي بالمستوى الاحترافي ده ما بيشتغلوش عل الهوا، هما عندهم النوت وعارفين جايين يعملوا إيه، مستوى ن الاحترافية عالي جدا".

 أما عن أكثر الحفلات التي استغرق تحضيرها وقت كبير قال: "مشروع هاني شنودة ومنير أخد وقت كبير، ليلة أنغام أخدت وقت كبير أي حاجة بعملها بالحجم ده باخد ترتيبات عظيمة".

 وتحدث هاني فرحا عن كواليس الموسيقى العربية: "أوعدكم إنكم هتشوفوا دورة في مهرجان الموسيقى العربية ما حصلتش قبل كدة لكن أنا لسة ماقررتش مين هييجي يغني في المهرجان لكن اللي أقدر أطلبه منكم تدعولي تبقوا في ضهرنا وتعتبروا إن ده مهرجان البلد، ده مش مهرجان أشخاص ده مهرجان مصر فياريت كلنا نبقى في ضهر بعض نقدم دور استثنائية".