نادية عز تكشف سر اختيار هنادي مهنا وإنجي المقدم لمسابقة إيجيبت فاشون
تاريخ النشر: : الأربعاء، 12 يوليو 2023

نادية عز تكشف سر اختيار هنادي مهنا وإنجي المقدم لمسابقة إيجيبت فاشون

كشفت نادية عز في لقاء مع موقع ليالينا عن سر اختيار إنجي المقدم وهنادي مهنا في مسابقة إيجيبت فاشون أوورد، مؤكدة أن اهتمامهم بالموضة هو السبب الأساسي وراء ذلك.

وقالت نادية عز: "إحنا اختراناهم سفرا لأنهم بيحبوا الأزياء جدا وبيحبوا الموضة ودايما بيطلعوا بشكل عام مناسبين جدا، والفكر بتاعهم قريب للفكر بتاع مراكز في إن إحنا ندعم الناس مصممين الأزياء وندعم الناس اللي في المجال الموضة والأزياء في مصر".

Egypt fashion award

وعن حيرتها عند اختيار النجوم قالت: "أنا صراحة كنا محتارين علشان في ناس كتير أوي بس برضه زي ما أنت شايف هي ليها وقت فيوم 26 سبتمبر المرحلة التانية من المسابقة.. المسابقة دي اتعملت السنة اللي فاتت وكان معانا الفنانة سلمى أبو ضيف.. بس المرة دي برضه على الفنان بيبقى موجود ما بيصورش علشان الفنانين صعب أوي الجدول بتاعهم يكون فاضي وهما شكرا ليهم عرفوا يفضوا نفسهم في اليوم ده إنهم يبقوا معانا في المسابقة".

وتابعت: "أنا باول اعمل حاجة فعلا إحنا شغالين مع مؤسسة مصر للموضة والأزياء فإحنا عانا مؤسسة موجودة.. فمش بنحاول نعمل إيفنت وخلاص إحنا معانا شركاء ثقال وفي المجال ده علشان كدة المسابقة ليها تقلها ومصداقيتها، واللي هيكسب فعلا هيسافر وهيغرف يطلع العالمية لو هو عنده الموهبة إنه يعمل كدة".

المزيد: